Alternatywne metody pracy

System pracy według alternatywnych metod wychowawczych umożliwia rozwój każdego dziecka z osobna, oparty na indywidualnych możliwościach i predyspozycjach. Potrzeba różnych metod, ponieważ każde dziecko jest inne, a by mogło bez lęku rozwijać swoje najlepsze strony, trzeba dać dziecku taką możliwość.
    
Poprzez wykorzystywanie elementów poszczególnych metod pedagogicznych wspieramy rozwój dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa:

 

 

NAZWA PEDAGOGIKI

 

WYKORZYSTYWANE ELEMENTY METOD PEGAGOGICZNYCH
Pedagogika Marii Montessori
  • Praktyczne ćwiczenia ręki
  • Słoneczko urodzinowe
  • Lekcje ciszy
Pedagogika Weroniki Sherborne
  • Zabawy wykorzystujące ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania świadomości samego siebie i pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi.
Pedagogika Carla Orffa
  • Aktywne słuchanie muzyki
  • Swobodna ekspresja wyrażana w tańcach z rekwizytami
Pedagogika Klanzy
  • Chusta animacyjna
  • Zabawy ułatwiające wejście w grupę, poznanie nowego otoczenia
  • Zabawy likwidujące napięcie mięśni i napięcie psychiczne
  • Zabawy odprężające
  • Zabawy rozluźniające
Pedagogika polisensoryczna
  • Poranny krąg
Pedagogika twórczej aktywności plastycznej dziecka
  • Swobodna ekspresja twórcza wyrażana zajęciami plastycznymi
Pedagogika aktywnego słuchania muzyki klasycznej
  • Słuchanie muzyki klasycznej podczas zajęć plastycznych czy podczas pracy własnej dzieci z materiałem do ćwiczeń praktycznych. A także jako wyciszenie.
Pedagogika kulturowa
  • Teatrzyki dla dzieci
  • Wycieczki, np. do biblioteki